Miyo er Københavns nye optiker med et stramt kurateret udvalg af særegne briller for byens personlig-heder. Her mødes kunderne med nærvær, faglighed og høj service i unikke rammer på Frederiksborg-gade.
Rolle i projektet: Larson har stået for brand-strategi, konkurrentanalyse, positionering og brandplatform og Scholz & Associates har stået for det kreative arbejde.
Kreativt bureau: Scholz & Associates
Creative director: Morten Wilhelm Scholz
Visuel Identitet: Benjamin Graahede
Website design: Amalie Frimann
Film & Foto: Georg Rune Andersen
Indretning: Amalie og Fritjof Toksvig
Kunde: Miyo
År: 2021
Odense Letbane er katalysator for det nye, selvbeviste Odense. Den binder byen sammen og transporterer borgerne roligt, let og effektivt. Odense Letbane er skabt med borgerne i centrum, og designet har et markant lokalt præg i farver og materialer.
Rolle i projektet: Larson stod for projektledelse på Kontrapunkt ifm. hele design leverancen i tæt samarbejde med kunden. Strategisk approach, borger interviews, brandplatform, kernefortælling. Styring af designudvikling, logo, farver og materialer, samt design af letbane markør og letbanetog.
Kreativt bureau: Kontrapunkt
Kunde: Odense Letbane
År: 2022
Cityringen er Københavns største nyere infrastrukturprojekt, som forbinder city med brokvartererne i en knap 16 kilometer lang under-jordisk metrolinje. På 12 minutter bringer den ca. 100.000 daglige passagererne til enhver af de 17 nye stationer.
Rolle i projektet: Larson varetog projektledelse af al grafisk arbejde til skiltning på Cityringen for Kontrapunkt.
Kreativt bureau: Kontrapunkt
Arkitekt: Arup
Fotograf: Jesper Palermo
Kunde: Metroselskabet
År: 2019
Slotshaverne og parkerne er til for os alle og skal rumme mange forskelligartede aktiviteter. Derfor går Kulturministeriet “fra myndighed til vært” med en venlig skiltning og begrænset brug af forbud. Der overskiltes ikke og besøgende får ro til selv at skabe sin oplevelse.
Rolle i projektet: Larson varetog den overordnede projektledelse fra analyse af brugebehov, designkoncept til manual, samt udbud og tilsyn med produktion. Installationen af skiltningen er gennemført i 20 slotshaver og parker i Danmark.
Kreativt bureau: Kontrapunkt
Skilteanalyse: Gehl Architects
Way-finding og design: Kontrapunkt
Fotograf: Nicolai Perjesi
Kunde: Kulturministeriet / Slots- og Kulturstyrelsen
År: 2016
S/Park er Shiseido’s nye innovation hub og museum i Yokohama’s havneområde, hvor de lokale og forskerne mødes i ekstaordinære omgivelser og inspireres til nye produkter og services. Der udvikles og testes, holdes workshops, dyrkes yoga og slappes af med grøn the i caféen.
Rolle i projektet: Larson varetog projektledelse af alle kreative ydelser fra Kontrapunkt i såvel Danmark og Japan: Logo, typografi, piktogrammer og farver samt eksekvering på fysiske skilte og way-finding.
Kreativt bureau: Kontrapunkt
Arkitekt: Orange and Partners
Interiør arkitekt: Nendo
Overordnet ansvarlig for design: Shiseido Creative Division
Kunde: Shiseido
År: 2019