1_skilte_cph_lufthavn
2_CPHcasefront
3_skilte_cph_lufthavn

Københavns Lufthavn


For op mod 100.000 daglige passagerer i Københavns Lufthavn skal det være nemt at finde vej. Skiltene er lufthavnens visuelle stemme, der hjælper passagererne på vej, så de får overskud til at hygge sig i caféerne, handle i butikkerne eller bare slappe af.


I samarbejde med Københavns Lufthavn har Larson udviklet wayfinding-principperne, opdateret skiltenes og skærmenes fysiske design, og dokumenteret det hele i en ny skiltemanual for lufthavnen. Med dyb respekt for Mollerups ikoniske design fra 80’erne, men tilpasset den moderne og stadig mere digitale lufthavn.


Rolle i projektet: Larson har stået for hele projektet med revision af skilte og deres grafiske udtryk, samt dokumentation af wayfinding og skiltning til gående og kørende gæster i en skiltemanual.

Kreative ydelser: Larson Strategic Design Consultancy ApS

Opdateret fysisk design: Lars Larson

Tilrettelæggelse: Lars Larson
Redaktør: Lars Larson

Grafisk layout: Mimi Nylin, Nylin Grafik


Kunde: Copenhagen Airports A/S

Designet er udviklet i et tæt samarbejde mellem
Copenhagen Airports A/S, Thor Ridderhaugen og Larson.


År: 2023, 2024

BB5-sign
BB2-mork
BB4_beton
BB3-under
BB1_Pres

Bybanen i Bergen


Bybanen er rygraden i Bergen's offentlige transportsystem. Den er resultatet af et omfattende brugercentreret designprojekt, hvor alle løsninger er udviklet med fokus på brugernes behov for let, enkel, pålidelig og tilgængelig transport i deres daglige liv.


Rolle i projektet: Programleder for alle kreative ydelser under design og udvikling af Bybanen. Arbejdet omfattede udarbejdelse af strategi, udvikling af grafisk profil, arkitektur og landskabs-arkitektur, design af rullende materiel, elementer og udstyr, uniformer og designmanual samt foredrag og inspiration.

Kreative ydelser: Designgruppen (Kontrapunkt, Arkitektgruppen Cubus, Fuggibaggi Design, T-Michael


Kunde: Bybanen Uttbyging


År: 2006, 2010, 2018, 2023

miyo_skilt_E1
miyo_øje_E1jpeg
miyo_kort_E1
miyo_facade _E1
miyo_klaus_E1

Miyo


Miyo er Københavns nye optiker med et stramt kurateret udvalg af særegne briller for byens personlig-heder. Her mødes kunderne med nærvær, faglighed og høj service i unikke rammer på Frederiksborg-gade.


Rolle i projektet: Larson har stået for brand-strategi, konkurrentanalyse, positionering og brandplatform og Scholz & Associates har stået for det kreative arbejde. 

Kreativt bureau: Scholz & Associates 

Creative director: Morten Wilhelm Scholz

Visuel Identitet: Benjamin Graahede 

Website design: Amalie Frimann

Film & Foto: Georg Rune Andersen

Indretning: Amalie og Fritjof Toksvig


Kunde: Miyo


År: 2021

Odense Letbane togskilt
Odense Letbane interior
Odense Letbane skilt
Odense Letbane tog

Odense Letbane


Odense Letbane er katalysator for det nye, selvbeviste Odense. Den binder byen sammen og transporterer borgerne roligt, let og effektivt. Odense Letbane er skabt med borgerne i centrum, og designet har et markant lokalt præg i farver og materialer.


Rolle i projektet: Larson stod for projektledelse på Kontrapunkt ifm. hele design leverancen i tæt samarbejde med kunden. Strategisk approach, borger interviews, brandplatform, kernefortælling. Styring af designudvikling, logo, farver og materialer, samt design af letbane markør og letbanetog.

Kreativt bureau: Kontrapunkt


Kunde: Odense Letbane


År: 2022


Metro_Orientkaj1_e1
Metro_Orientkaj2_E1
Metro_Kort1_E1
Metro_Kongens1_E1
Metro_Enghave1_E1

Cityringen


Cityringen er Københavns største nyere infrastrukturprojekt, som forbinder city med brokvartererne i en knap 16 kilometer lang under-jordisk metrolinje. På 12 minutter bringer den ca. 100.000 daglige passagererne til enhver af de 17 nye stationer.


Rolle i projektet: Larson varetog projektledelse af al grafisk arbejde til skiltning på Cityringen for Kontrapunkt.

Kreativt bureau: Kontrapunkt

Arkitekt: Arup

Fotograf: Jesper Palermo


Kunde: Metroselskabet


År: 2019

SLKE_Kong2_E2
SLKE_Kong3_E2
SLKE_Fred3_E2
SLKE_Fred1_E2
SLKE_Fred4_E2

Slotshaverne


Slotshaverne og parkerne er til for os alle og skal rumme mange forskelligartede aktiviteter. Derfor går Kulturministeriet “fra myndighed til vært” med en venlig skiltning og begrænset brug af forbud. Der overskiltes ikke og besøgende får ro til selv at skabe sin oplevelse.


Rolle i projektet: Larson varetog den overordnede projektledelse fra analyse af brugebehov, designkoncept til manual, samt udbud og tilsyn med produktion. Installationen af skiltningen er gennemført i 20 slotshaver og parker i Danmark.

Kreativt bureau: Kontrapunkt
Skilteanalyse: Gehl Architects
Way-finding og design: Kontrapunkt

Fotograf: Nicolai Perjesi


Kunde: Kulturministeriet / Slots- og Kulturstyrelsen


År: 2016

Shiseido_spark19_E3
Shiseido_spark12_E3
Shiseido_spark14_E3
Shiseido_spark31_E3
Shiseido_spark23_E3
Shiseido_spark22_E3
Shiseido_spark26_E3
Shiseido_spark10_E3

S/Park


S/Park er Shiseido’s nye innovation hub og museum i Yokohama’s havneområde, hvor de lokale og forskerne mødes i ekstaordinære omgivelser og inspireres til nye produkter og services. Der udvikles og testes, holdes workshops, dyrkes yoga og slappes af med grøn the i caféen.


Rolle i projektet: Larson varetog projektledelse af alle kreative ydelser fra Kontrapunkt i såvel Danmark og Japan: Logo, typografi, piktogrammer og farver samt eksekvering på fysiske skilte og way-finding.

Kreativt bureau: Kontrapunkt

Arkitekt: Orange and Partners

Interiør arkitekt: Nendo

Overordnet ansvarlig for design: Shiseido Creative Division


Kunde: Shiseido


År: 2019